Alla inlägg under september 2013

Av amanda sjödin - 27 september 2013 12:07

Jag får endel frågor om hur jag kan prata så öppet om mitt mående. Så varför? Jo jag tycker det är viktigt att prata om hur man mår och varför. Det är viktigt för mig att mina nära och kära kan acseptera allt med mig inte bara mitt psykiska mående utan även min utsida

Av amanda sjödin - 25 september 2013 00:16

Idag har jag suttit i telefonkö i mer än en timma och det är ju helt bedrövligt!! Har i alla fall fått en ökning på teralen dosen så jag kan sova lite bättre:) jag har legat och funderat ett tag och äntligen har jag listat ut vad jag ska kalla mina följare. Som lady gaga har little monsters och belibers osv... Så här med ska jag kalla er för mina små troll!!! Jag är mer känd som penntrollet. Så berätta vad har du gjort idag? Och vad har du fått ut av det?

Av amanda sjödin - 23 september 2013 23:25

Självskadebeteende är när du har så ont psykiskt så du inte vet var du ska ta vägen och oftast så ger det resultat i självskadebeteende. Jag har (tyvärr) hållt på med detta i flera år nu och något jag lärt mig är att om man inte tror på sig själv, vem ska då göra det? Att ha någon i sin omgivning som skadar sig själv är både fysiskt och psykiskt påfrestande. Man vet ju inte vad man ska göra! Så vad kan man göra? I grund och botten är den som kan göra mest skillnad är den personen men det finns saker som du som anhörig kan göra! Att visa att du finns där är viktigast. Även om jag har varit starkbira att neka frestningarna så är det jobbigt och det är inget kan klarar själv. Och om ni skadar er själv kom då ihåg att även om inte alla alltid har tid för en så bryr dom sig och det har tagit mig många ärr och mycket smärta att inse det.

Av amanda sjödin - 4 september 2013 10:29

Sitter just nu och ser en teater som baseras på just nätkärlek. Om du får chansen så se den tycker jag! Dom tar upp väldigt viktiga ämnen som tex näthat och kränkningar. Dom ska ha en stjärna i himmelen för att dom vågar stå och prata om detta som annars är så mörklagt i dagens samhället.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards