Alla inlägg under maj 2013

Av amanda sjödin - 29 maj 2013 16:22

Hej allihopa! Förlåt att det blivit ett sådant uppehåll men det har hänt så jäkla mycket. Har fått sommar jobb nu på hotellet där jag praktiserat på i ett år. Jag har skaffat mig en undurlat som har hjälpt mig att mogna något så oändligt. Jag har med hjälp av den lärt mig att ta ansvar. Vilket som för mig är en väldigt stor sak i min tilfrisknings proses. Det kan jag tipsa er anhöriga om! Ge en person med deprision ett lagomt stort ansvar. Är det för stort och tungt så kraschar allt i små bitar och man kan må ännu sämre. Och till både anhöriga och utsatta!: ge aldrig upp!

Av amanda sjödin - 13 maj 2013 09:05

Igår, söndag firade jag en månad skade fri. Detta firades med glasstårta med jordgubbar. Detta hade aldrig varit möjligt utan min underbara familj och min fina stora syster Pauliina<3 fick ett papper av min psykolog med olika sett att göra andra saker istället för att i mitt sätt skära mig. Detta funkar även istället för andra saker som bland annat bita sig, slå sig och mycket annat. Bland annat var en av sakerna att rita på sig själv med röd penna och sedan sätta plåster över där man annars skulle skadat sig. Detta har hjälpt mig så grymt mycket. Så om du sitter i samma situation så försök med detta.

Av amanda sjödin - 11 maj 2013 16:08

Nu ligger jag och värdens bästa Pauliina i sängen med vitvin och sprite. Nu får ni ha det bra mina kära läsare för nu ska jag och ängla syster Pauliina mysa.<3

Av amanda sjödin - 9 maj 2013 21:39

En väldigt vis människa sa en gång till mig att  självskadebeteende är som förkylningar: smittande. Att någon ska behöva skada sig själv för att få må bra är väldigt hemskt. Men det är ett sätt att överleva. Har själv ett självskadebeteende som jag haft sedan jag var 12 år gammal. Jag förstår att folk kan bli lite stötta av att se mina ärr och därför försöker jag att täcka dom så gott jag kan men mitt förflutna ska inte få sätta stopp för mig och för vad jag vill göra. Med rätt hjälp kan man få hjälp med att leva ett så normalt liv som möjligt. Jag har nu varit skade fri i 3 veckor snart 4. Det har varit förjävligt ibland men även jätte bra vissa stunder. Min bästavän pauliina har jag att tacka och min familj för att dom inte gett upp hoppet på mig. Kan jag klara mig så kan du <3 kan en person inte älska dig för den du är så är den inte värd det! 

Av amanda sjödin - 9 maj 2013 21:39

En väldigt vis människa sa en gång till mig att  självskadebeteende är som förkylningar: smittande. Att någon ska behöva skada sig själv för att få må bra är väldigt hemskt. Men det är ett sätt att överleva. Har själv ett självskadebeteende som jag haft sedan jag var 12 år gammal. Jag förstår att folk kan bli lite stötta av att se mina ärr och därför försöker jag att täcka dom så gott jag kan men mitt förflutna ska inte få sätta stopp för mig och för vad jag vill göra. Med rätt hjälp kan man få hjälp med att leva ett så normalt liv som möjligt. Jag har nu varit skade fri i 3 veckor snart 4. Det har varit förjävligt ibland men även jätte bra vissa stunder. Min bästavän pauliina har jag att tacka och min familj för att dom inte gett upp hoppet på mig. Kan jag klara mig så kan du <3 kan en person inte älska dig för den du är så är den inte värd det! 

Av amanda sjödin - 9 maj 2013 19:36

hej allihop först och främst ska jag be om ursäkt för att jag tagit lite ledigt från bloggandet men nu är jag tillbaka . har varit borta pga sjukhus vistelser osv men jag kan stolt säga att i söndags firade jag 3 veckor skade fri. Har varit tuft nu dom senaste månaderna men nu är jag back on track.jag vill bara tacka alla ni som stöttat mig igenom det och att jag älskar er. Men nu ska jag unna mig något gott denna trista gråa fredag. Jag hade aldrig kommit såhär långt utan er kom ihåg det.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards